HTML

Kundalini jóga, a jógák ezerarcú királynője

Tenni kell, nem beszélni róla. De ahhoz, hogy lássad, érezzed, elhidd, hogy tenni kell, beszélnem kell róla, beszélnünk kell róla. Elhiszed, hogy fiatalít, energetizál, jókedvűvé tesz? Elhiszed, hogy megmozgatja az izmokat, élni akarást ad, és belső mosolyt? Ugye nem hiszed el. Nem ettől. De ha e miatt, amit itt olvasol, kipróbálod, akkor majd elhiszed. A kundalini jóga számomra az ÉLET jógája.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Olvasgatók

Levegőt

2008.06.26. 07:39 EzerArcú

A kundalini jógában nagy szerepe van a levegőnek. Voltaképpen csak erről szól. Meglepődtem, amikor hallottam. Később pedig azt is beláttam, hogy az egész élet csak erről szól, már a megszületéstől kezdve. De kezdem előről.

Először furcsálltam a levegővétel mindenhatóságát, amit kinyilatkoztattak, és ellenálltam neki. "Végtére is a tudat, a lélek levegő nélkül is elvan" gondoltam, és nevettem az egészen.

A test viszont nincs el nélküle.

Mindenki máshonnan indul, van aki csak a testét értékeli, és van, aki csak a gondolatokat. Nem kérdés, hogy az egyensúly valahol a kettő között van.

Amit a kundalini jógában tanultam - tudatommal nem tanultam meg, mert nem hagytam,

így kizárólag a gyakorlás útján fedeztem fel  -, a levegő össze is köti a két szintet. Nem mintha konkrétan kötözni kellene, de a könnyed energiaáramlást jó kialakítani a kettő között. Valahogy úgy lehet ezt elképzelni, hogy a megfelelő emeleten a liftből akkor könnyű kilépni, ha az emeleti és a liftajtó egymás mögött vannak. Ha el van csúszva, bizony mászni kell. Lefelé, vagy felfelé, de kínlódni kell, a különbség miatt is, és persze azért is, mert maga az átjáró ezzel keskenyebb lett.

Megmondta már Szepes Mária is a Vörös Oroszlán művében, hogy szintet lépni, transzformálni csak a három szint együttes tudatosításával, megélésével lehetséges. Vagyis a test, az érzelem, és a tudat szintjén egyszerre.

Szóval levegő. De nem csak az a pihegés, és szuszogás, hanem sok fajtája a levegővételnek.

Az egyikről, a tűzlégzésről már írtam, talán többször is.

Egy érdekes formája a szakaszos légzésnek a 4-4 légzés, ami kicsit nekem hasonlított Kriston Andrea tornájának egy gyakorlatára, a liftesre. Vagyis megy a lift a negyedikre, megáll emeletenként, majd vissza, emeletenként. Ezt teszem a légzéssel is, 4 másodperc alatt be, de 4 részletben, mindegyik között megállva, ugyanez vissza.

Ha ez nem foglalja le eléggé az agyunkat, és még gondolkoznánk mellette, mondjuk a 4 ütemre mindig, ütemenként: Sa-Ta-Na-Ma. Ez a leggyakoribb mantra a kundalini jógában.

Mi ez? Majd leírom ezt is. De most megyek liftes szuszogni. Ha csak ez a pár perc a napi gyakorlás, akkor is ér!

Ui: a gyermek megszületékor levegőt vesz. Ezzel lesz élő. Addig is voltak gondolatai, érzéseket is kapott tőlünk, de saját testét itt és ezzel veszi birtokba.

1 komment

Címkék: élet filozófia mantra meditáció energia gyakorlás lélegezni kundalini joga tűzlégzés sa ta na ma

A bejegyzés trackback címe:

https://kundalinijoga.blog.hu/api/trackback/id/tr40539413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kárpáti Tímea tréner · http://www.bibe.hu 2010.11.09. 17:15:30

Én úgy olvastam (sok helyen publikálják Mantak Chia és írótársai), hogy az a baj, ha felviszik a kundalinit, de nem áramoltatják vissza.
Kárpáti Tímea
Országos csoportos és egyéni Kriston Intim torna tréner, Bibe.hu
süti beállítások módosítása