HTML

Kundalini jóga, a jógák ezerarcú királynője

Tenni kell, nem beszélni róla. De ahhoz, hogy lássad, érezzed, elhidd, hogy tenni kell, beszélnem kell róla, beszélnünk kell róla. Elhiszed, hogy fiatalít, energetizál, jókedvűvé tesz? Elhiszed, hogy megmozgatja az izmokat, élni akarást ad, és belső mosolyt? Ugye nem hiszed el. Nem ettől. De ha e miatt, amit itt olvasol, kipróbálod, akkor majd elhiszed. A kundalini jóga számomra az ÉLET jógája.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

Olvasgatók

Kundalini yoga - azaz jóga

2008.09.03. 20:26 EzerArcú

Oktatóink azt mondták, hogy ma magyarországon nincsen kundalini-jóga óra, vagyis olyan tanár, aki elvégezte a kundalini jóga oktatói tanfolyamot.

Ennek ellenére találtam két site-ot.

Az egyik a kundalinijoga.hu.

Balázs Valéria azt mondja a kundalinijoga weboldalán, hogy ilyen alapokon dolgozta ki a saját módszerét. Bár nem ismerem, de jókat hallottam róla.

Szmola Erzsébet csak egy hirdetést adott fel, miszerint tart kiscsoportos és egyéni kundalini jóga órákat. Nem vettem fel vele a kapcsolatot.

 

A könyv, ami megvan nekem, Kaur Khalsa Shakta: Kundalini jóga.

Régebben is lapozgattam, de nem értettem meg mélyen. Ez megváltozott az intenzív workshop alkalmával, amit Sarbjot Kaur Khalsa tartott. Azóta forgatom a könyvet, és elindultak a változások.

A kundalini energia és a kundalini jógára szép leírást találtam Terebess-nél. Igaz ugyan, hogy meglehetősen az ezotéria világából közelít, így talán misztikusabb a leírás a kelleténél, viszont én értem.

 

Jó, mondjuk rá, hogy érteni vélem.

A misztikus, leírhatatlan, mindent átható erő valóban csodálatos, és nem csak ilyen gyakorlás után és közben érhető el. Gyakorlatilag minden egyes cselekedetben benne van, amit teljes odaadással végzünk, mégpedig fizikai törődéssel, teljes mentális koncentrálással, és a közben feltörő érzelmeink kiélésével (ezzel itt azt mondom, hogy nem nyomjuk el). Vannak, akik azt mondják, hogy a mosogatás is meditáció, ha teljesen jelen vagy benne.

 

Van még egy site, amivel egy másik bejegyzésben foglalkoztam, de ide is beírom, mert kommentben is jelentkezett ide:

Kundalini, az élő víz

Nem igazán jógával foglalkozik, hanem magával az energiával, amit a kundalini megszemélyesít.

A kundalini energiát többféleképp lehet magunkban érezni, a fenti lapon inkább a meditáció az eszköz.

Másik eszköz a kundalini jóga, ez meglehetősen hatásos és viszonylag könnyen kivitelezhető. A vicces az, hogy a jóga alapok, jógázó múlt különösebben nem hoz előrelépést, legfeljebb könnyebben találunk rá a gyakorlat helyes kivitelezésére. Igaz, maga a gyakorlat sokkal kisebb jelentőséget kap a légzés irányítás mellett. Olyan, mintha a főétel lenne a légzés, és csak a "side dish" a megfelelő gyakorlatkivitelezés.

 

A kundalini jóga számomra egy mozgásrendszer, egy légzésgyakorlat, egy mantra, és ha szükségesnek ítélem, akkor szertartás. Mindez együtt és egyszerre.

De én végzem külön is, van amikor a légzésgyakorlatot, van amikor a mantrát alkalmazom, céllal. Az összpontosítás megkönnyítése céljával.

 

Az eredeti bejegyzéshez képest most másfél hónappal később írom ezt a kiegészítést: a légzés, a tűzlégzés a legfontosabb számomra ebben a rendszerben. Bárhol, bármikor alkalmazom, amikor tudok rá figyelni. A kundalini jóga, vagy még inkább, amerikai site-okra is gondolva így keressük: kundalini yoga, az élet, ezálta a légzés szentségét "hirdeti". Ami nekem tetszett, hogy a fehér turbánok, lengő fehér anyagok mögött egy teljesen élhető rendszer van.

Ja, és fogytam is tőle.

4 komment

Címkék: élet energia gyakorlás jóga tanítás tanuló ászana kundalini joga tűzlégzés yogi bhajan

A bejegyzés trackback címe:

https://kundalinijoga.blog.hu/api/trackback/id/tr27647104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Guru Sansar Singh 2008.11.09. 19:58:29


Sat Nam :)

Olyan Magyarorszagon tanito magyar tanarrol en sem hallottam, aki elvegezte volna a Yogi Bhajan altal alapitott kundalini joga iskolat, de ez nem jelent semmit.

Viszont ezt az oldalt talaltam:
www.jogaszules.info/kundalinijoga_tanfolyam_kezdo_info.html

Az oldal szamomra autentikusnak tunik, bar az oktatot magat nem ismerem.

u.i. en is fogytam a jogatol :)

EzerArcú 2008.11.10. 17:11:53

Sat Nam,
a jogaszülés oldalt Aradhana szerkeszti, ő az, aki engem is megismertetett a kundalini jógával. Tényleg nagyszerű az oldal, ő maga nagyon régen jógaoktató.
És ráadásul ő szerkeszti a www.kundalinijoga.lap.hu oldalt is!

ParamJot Kaur (alias ezerarcú :-))

Arádhana Kaur 2008.11.12. 21:21:31

Szat Nám
2009. őszétől szervezünk Kundalini Jóga 1. szintes Tanárképzőt (Teacher Training Level 1) SarbJot Kaur, Dharma Kaur, Hari Dev Singh, Satya Singh és más nemzetközi tanárok vezetésével.
Minél több a jelentkező, annál reálisabb, hogy sikerül is megtartanunk. A képzés egy éves, másfélhavonkénti hétvégékkel.
Részletekről majd a honlapomon tájékozódhattok (www.jogaszules.info/kundalinijoga.html).
Arádhana

Guru Sansar Singh 2008.12.12. 23:05:07

Satnam :)

Hirek:

1, Snatam Kaurnak - aki azt a sok szep eneket irja, enekli - kislanya szuletett. Jap Preet Kaur, born in Espanola, NM on Saturday, November 22nd, 2008 at 11:27AM MST.
www.snatamkaur.com/jpk/jap-preet-kaur.htm?detectflash=false&%20

2, Sat Kirin Kaurnak - aki Gurumustuk anyukaja es aki a MrSikhNet.com - ot kesziti/blogolja - uj lemeze jelent meg.
www.mrsikhnet.com/index.php/2008/12/11/my-mata-ji-satkirin-kaur/
www.satkirin.com/
süti beállítások módosítása